مهاجرت تحصیلی به سوئد

راهنما جامع مسیر شما برای مهاجرت تحصیلی به سوئد

 تصمیم برای شروع یک سفر آموزشی به سوئد شبیه به ورق زدن صفحه اول یک داستان جذاب است که آینده شما را شکل خواهد داد. چه بخواهید در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس، دکترا یا حتی فوق دکترا تحصیل کنید، سوئد با سیستم آموزشی مشهور جهانی خود که در پس زمینه زیبای اسکاندیناوی قرار دارد، می‌تواند مقصد ایده‌آلی برای اهداف تحصیلی شما باشد.
این راهنما به‌عنوان قطب‌نمای شما عمل می‌کند و یک نقشه راه گام‌به‌گام برای رؤیای سوئدی شما ارائه می‌کند.
ما پیچیدگی‌های فرایند درخواست پذیرش دانشگاه را بررسی می‌کنیم، 10 دانشگاه معتبر در سوئد و رشته‌های تحصیلی محبوب آنها را به شما معرفی می‌کنیم، در مورد تاریخ شروع دانشگاه‌ها به بحث می‌پردازیم، مسیرهای تحصیلی دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترا را بررسی می‌کنیم.
ما از تجربه زندگی دانشجویی در سوئد، چشم‌انداز اقتصادی و فرصت‌های شغلی برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور مطالبی جمع‌آوری کرده‌ایم.
برای کشف جزئیات هزینه مهاجرت تحصیلی به سوئد، وضعیت مهاجرت تحصیلی و دورنمای تحصیل در سوئد بدون مهارت زبان در ادامه با ما همراه شوید.

فرایند درخواست ویزا تحصیلی به سوئد

برای دریافت ویزا تحصیلی سوئد، در ابتدا نیاز است پروسه پذیرش دانشگاهی را بگذرانید:

 سفر خود را با انتخاب دقیق برنامه تحصیلی که با خواسته‌ها و علایق شما همسو است آغاز کنید.

 سوئد دارای چندین دانشگاه معتبر است که هر کدام جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارند. در اینجا 10 مورد قابل‌توجه ذکر شده است: 

  1. دانشگاه استکهلم: ممتاز برای برنامه‌های علوم اجتماعی و علوم طبیعی.
  2.  دانشگاه لوند: گنجینه‌ای از برنامه‌ها، از جمله مطالعات مهندسی و محیط‌زیست.
  3. دانشگاه اوپسالا: سنگر برتری تحقیقاتی.
  4.  مؤسسه سلطنتی فناوری KTH: یک رهبر جهانی در مطالعات مهندسی و فناوری.
  5.  دانشکده اقتصاد و مدیریت لوند: یک انتخاب اصلی برای علاقه‌مندان به تجارت و اقتصاد.
  6. مؤسسه کارولینسکا: در زمینه پزشکی و علوم زیستی در سطح جهانی شناخته شده است.
  7.  دانشگاه صنعتی چالمرز: مرکزی برای برنامه‌های مهندسی و فناوری پیشرفته.
  8. دانشگاه لینشوپینگ: به دلیل ارائه علوم کامپیوتر و مهندسی مشهور است.
  9. دانشگاه اومئو: برای علوم اجتماعی و هنر موردتوجه قرار گرفته می‌شود.
  10. دانشگاه گوتنبرگ: ارائه برنامه‌های متنوع از جمله هنر، علوم‌انسانی و علوم اجتماعی.

 توجه داشته باشید که هر دانشگاه ممکن است شرایط ورودی متفاوتی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که این پیش نیازها را برآورده می‌کنید که معمولاً شامل ریزنمرات دانشگاهی، آزمون‌های مهارت زبان (در صورت اجبار) و انگیزه‌نامه‌ای که به‌خوبی و با مهارت بالا نوشته شده است.

 خود را به مدارک ضروری برای ویزا مانند پاسپورت، گواهی‌های تحصیلی و صورت‌های مالی مجهز کنید تا توانایی خود را برای پوشش هزینه‌های زندگی تأیید کنید. در نظر داشته باشید که مدارک و گزارش گردش حساب بانکی باید به زبان انگلیسی باشند.

 اولین قدم را با ارسال درخواست خود از طریق پورتال پذیرش دانشگاه سوئد بردارید. به مهلت‌های درخواست و ددلاین هر دانشگاه توجه کنید، زیرا ممکن است بر اساس برنامه تحصیلی و دانشگاه، این زمان متفاوت باشد.

 در صورت اطمینان از پذیرش توسط یکی از دانشگاه‌های سوئد، به‌صورت آنلاین اقدام به درخواست اجازه اقامت دانشجویی (ویزا) از طریق اداره مهاجرت سوئد کنید. 

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سفارت سوئد، مکاتبه‌های مربوطه را آغاز کنید. در‌صورتی که نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی در مورد ویزا تحصیلی سوئد دارید، از طریق واتس اپ یا تماس تلفنی با مشاوران ریسا گروپ در تماس باشید.

رشته‌های تحصیلی در سوئد

زمان شروع دانشگاه‌های سوئد

سوئد طیف گسترده‌ای از رشته‌های دانشگاهی را ارائه می‌دهد. برخی از انتخاب‌های محبوب عبارت‌اند از:
رشته تحصیلی زیرشاخه‌های مربوطه
مهندسی و فناوری نوآوری ، طراحی و فناوری پیشرفته
تجارت و اقتصاد تجارت، امور مالی و کارآفرینی
علوم طبیعی فیزیک، شیمی، و علوم زمین
علوم اجتماعی جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و انسان‌شناسی
پزشکی و علوم بهداشتی مراقبت‌های بهداشتی، تحقیقات پزشکی و موارد دیگر
علوم کامپیوتر فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی
دانشگاه‌های سوئد معمولاً از تقویم تحصیلی دو ترمی پیروی می‌کنند. ترم پاییز معمولاً در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر شروع می‌شود، درحالی‌که ترم بهار دانش‌آموزان را در ژانویه آغاز می‌کند. مطمئن شوید که تاریخ دقیق شروع برنامه انتخابی خود را تأیید کنید تا زمینه را برای ماجراجویی تحصیلی خود فراهم کنید. برای آگاهی بیشتر از جزئییات هر رشته و زیرشاخه‌های مربوطه، با مشاوران ما در ریسا گروپ از طریق واتس‌اپ در تماس باشید.

فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کن

تحصیل در سوئد، یک تجربه چند وجهی

شروع یک سفر آکادمیک در سوئد چیزی جز تحول نیست، چه در مقطع لیسانس، چه کارشناسی ارشد، چه دکترا و چه در مقطع فوق دکتری. در اینجا نگاهی عمیق‌تر به الزامات و فرایند برای هر سطح از آموزش می‌اندازیم:

کارشناسی (BA)

کارشناسی ارشد (MA)

دکترا (P.H.D)

مطالعات پسادکترا

هزینه زندگی دانشجویی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد می‌تواند بسته به موقعیت مکانی شما متغیر باشد. شهرهای بزرگی مانند استکهلم و گوتنبرگ معمولاً گران‌تر هستند به‌ویژه در مورد مسکن و خوراک، درحالی‌که شهرهای دانشگاهی کوچک‌تر مانند Luleå، Växjö، و Borås اغلب گزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه‌تری را ارائه می‌دهند و زندگی دانشجویی شما را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کنند. هزینه زندگی در سوئد به‌صورت تقریب ماهانه به شرح زیر است:
نوع هزینه مقدار هزینه تقریبی (SEK)
اسکان 3000 - 7000
خوراک 2000 - 3000
حمل‌ونقل 700 - 1000
اوقات فراغت و تفریحات متفرقه 1000 - 2000

با مشاوران ریسا گروپ تماس بگیرید

مزایای تحصیل در سوئد

انتخاب سوئد به‌عنوان مقصد تحصیلی شما دارای مزایای متعددی است، از جمله:

سخن آخر

 مهاجرت تحصیلی به سوئد فقط به‌عنوان یک تجربه تحصیلی و یادگیری آکادمیک نیست. این یک سفر پر از فرصت‌های طلایی و رشد فردی است. با این راهنمای جامع، اکنون ابزارها و دانش لازم برای شروع این سفر هیجان‌انگیز را به دست آورده‌اید.

تفاوت‌های ظریف آموزش سوئدی را کاوش کنید، تجربه منحصربه‌فرد زندگی دانشجویی در سوئد را از نزدیک لمس کنید و در کشوری پر جنب‌وجوش با شرایط اقتصادی پیشرفته، زندگی کنید.

برای شروع سفر مهاجرت تحصیلی به سوئد همین حالا اولین قدم را بردارید و با مشاوران ما در ریسا گروپ تماس حاصل فرمایید. باشد که فصلی پر از موفقیت تحصیلی، رشد شخصی و خاطرات مادام‌العمر برای شما شکل گیرد.

risa-group-sweeden

سؤالات متداول

 بله، سوئد طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تدریس شده به زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد که تحصیل بدون مهارت سوئدی را امکان‌پذیر می‌کند.

 به طور متوسط، دانشجویان باید حدود 8000 تا 10000 کرون در ماه بودجه داشته باشند، اگرچه این میزان می‌تواند بسته به مکان و سبک زندگی متفاوت باشد.

 بله، بسیاری از دانشگاه‌های سوئد بورسیه هایی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند که اغلب بر اساس شایستگی علمی است.

 بله، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در حین تحصیل در سوئد به‌صورت پاره‌وقت کار کنند و مدیریت هزینه‌های زندگی را آسان‌تر می‌کند.

 سوئد مجوز کار پس از تحصیل را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد پس از اتمام مدرک خود در این کشور بمانید و تجربه کاری کسب کنید.

دفاتر ریسا گروپ

شرکت ریسا گروپ در کشور سوئد به ثبت رسیده و در تهران و آمریکا هم شعب رسمی دارد.
برای آغاز مسیر مهاجرتی خود همین حالا با ما تماس بگیرید تا به‌صورت رایگان مشاوره اولیه را دریافت نمایید.

دفتر آمریکا

23232Peralta Dr, Laguna Hills, CA 92653
USA
شماره ثبت دفتر آمریکا: 202250610906

دفتر سوئد

Ostra Hamngatan 17, 41110 Gothenburg, Sweden
شماره ثبت شرکت در سوئد: 59310-7203

دفتر تهران

تهران، سعادت‌آباد، میدان کاج به سمت سرو غربی، بعد از کوچه مروارید، پلاک 35، طبقه 2، واحد 11 TEL: +9821-26748096 / 26764679