مشاغل پردرآمد و فرصت های مهاجرت در سوئد

مشاغل پردرآمد و فرصت های مهاجرت در سوئد

سوئد به ­طور مداوم در فهرست بهترین کشورها برای زندگی رتبه بالایی کسب می­کند. اگرچه بهترین کشور برای زندگی یک مفهوم ذهنی است و به ترجیحات فردی بستگی دارد، با این­ حال چندین عامل شناخته ­شده وجود دارد که برای رتبه ­بندی کشورها از نظر کیفیت کلی زندگی مورد بررسی قرار می­گیرد. برخی از مهم­ترین عوامل عبارت­ند از:

یک اقتصاد قوی با سرانه تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ بیکاری و تورم پایین برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. این امر به فرصت های شغلی بهتر، حقوق بالاتر و امنیت مالی منجر می­شود.

عوامل مختلفی مانند دسترسی به مراقبت­های بهداشتی با کیفیت، آموزش و زیرساخت، زیر مجموعه­ های کیفیت زندگی محسوب می­ شوند. هم­چنین عواملی مانند امنیت، آب و هوای تمیز و تعادل بین کار و زندگی نیز جز موارد رتبه ­بندی کیفیت زندگی هستند.

یک نظام سیاسی با ثبات با تاکید بر آزادی­ های مدنی و حقوق بشر از نظر بسیاری از مردم مطلوب ارزیابی می­ شود. این امر محیطی را ایجاد می­ کند که در آن افراد احساس امنیت و آرامش کنند.

برای رشد فردی و توسعه اقتصادی، وجود یک سیستم آموزشی قوی که فرصت­ های برابری را برای همه افراد فراهم می­ کند، بسیار مهم است.

زیرساخت­ ها شامل مواردی مانند سیستم­های حمل و نقل، شبکه­ های ارتباطی و شبکه­ های تامین انرژی هستند. زیرساخت­ هایی که به خوبی توسعه یافته باشند تردد، اتصال افراد و کسب و کارها به­ یکدیگر را تسهیل و انجام کارها و تجارت را نیز آسان تر می­ کند.

یک فرهنگ پر جنب و جوش و وجود حس اجتماعی قوی، می ­تواند جذابیتی اصلی و مهم برای مهاجران باشد. مواردی مانند هنر، موسیقی، غذا و فعالیت­ های اجتماعی در این دسته قرار دارند.

ترجیحات افراد در مورد آب و هوا بسیار متفاوت است. برخی از مردم هوای گرم و آفتابی، در حالی که برخی دیگر دماهای سردتر و فصول مشخص را ترجیح می دهند، اما برای اکثر افراد، زندگی در یک آب و هوای سالم و تمیز اولویت دارد.

به طور کلی در کشوری که دارای توزیع عادلانه­ تری از ثروت است، قابلیت زندگی ­کردن در آن بالاتر می ­رود، به این دلیل که افراد بیشتری این فرصت را دارند که از استانداردهای یک زندگی خوب برخوردار شوند.

نرخ پایین جرم و جنایت و احساس قوی امنیت شخصی، عاملی مهم برای کیفیت خوب زندگی به ­شمار می ­رود.

عواملی مانند موانع زبانی، بوروکراسی و دسترسی به خدمات اجتماعی همگی می­ توانند بر میزان سهولت اقامت مهاجران در یک کشور جدید تأثیر بگذارند.

Risa-group-job-opportunity-1 (1)

با توجه به عوامل ذکر شده در رقابت رتبه­ بندی کشورها، کشور سوئد دارای اقتصاد پر رونق و امنیت اجتماعی قوی است و برای استقرار فرهنگ و برقراری تعادل بین کار و زندگی اهمیت فراوانی قائل است. ترکیب این عوامل سوئد را برای مهاجرانی که به­ دنبال یک زندگی موفق و مرفه هستند، به مقصدی بسیار مطلوب تبدیل می ­کند.

در این نوشتار به بررسی عوامل تأثیرگذار بر تصمیم‌گیری افراد برای مهاجرت به سوئد می‌پردازیم، فرصت‌های شغلی پردرآمدی را که برای تازه‌ واردان در دسترس است بررسی می‌کنیم تا اطلاعات و بینش کافی برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، فراهم کنیم.

سوئد،مرکز ثبات اقتصادی و کیفیت بالای زندگی

اقتصاد قوی سوئد متشکل از بازار کار قوی با سرانه تولید ناخالص داخلی بالا و نرخ بیکاری پایین است. این ثبات اقتصادی، پایه و اساس استاندارد بالای زندگی را برای ساکنین این کشور فراهم می­ کند. در سیاست­ های کشور سوئد، فرای جنبه­ های مالی، رفاه شهروندان در اولویت قرار دارد. این کشور سیستم مراقبت­ های بهداشتی در سطح جهانی ارائه می­ دهد و تضمین می­ کند که تمام افراد به مراقبت ­های پزشکی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. آموزش یکی دیگر از ارکان جامعه سوئد است. سیستم آموزش عمومی باکیفیت کشور سوئد، فرصت­ های یادگیری عالی از مقطع ابتدایی تا سطح دانشگاه را ارائه می ­کند. سوئد دارای زیبایی­های طبیعی خیره­ کننده، هوای پاک، مناظر و چشم ­اندازهای زیبا و بکر است. نرخ پایین جرم و جنایت، به شهروندان احساس امنیت و آرامش می­ دهد که یکی دیگر از جذابیت‌های مهم کشور سوئد به شمار می ­آید.

Risa-group-job-opportunity-2

تعادل کار و زندگی

شاید یکی از جذاب­ ترین جنبه­ های کار در سوئد، تاکید بر دستیابی به تعادل سالم بین کار و زندگی باشد. ساعات کاری انعطاف‌پذیر، سیاست‌های مرخصی، و سیستم‌های مرخصی برای والدین به برقراری این تعادل کمک می ­کند. شرکت‌های سوئدی کارمندان را تشویق می‌کنند تا برای بازیابی مجدد انرژی خود وقت بگذارند و فرهنگ بهره‌وری و رفاه را تقویت کنند. برقراری تعادل در کار و زندگی در سوئد فراتر از زمان استراحت رفته و حمایت خانواده یکی دیگر از جنبه های مهم آن است. سیاست‌های سخاوتمندانه مرخصی والدین به پدر و مادرها اجازه می‌دهد تا بدون قربانی ­کردن شغل­شان زمان با کیفیتی را با فرزندان خود بگذرانند. علاوه بر این، گزینه ­های مقرون به­ صرفه مراقبت از کودکان به­ طور گسترده در دسترس است و یک سیستم حمایتی قوی برای خانواده­ های کارگر نیز فراهم می­ کند.

Risa-group-job-opportunity-3

مزایای فرهنگی و اجتماعی مهاجرت به سوئد

سوئد جامعه ­ای پذیرا و چندفرهنگی است که به ­خاطر گشودگی و فراگیری خود شناخته شده است. مهاجران تشویق می ­شوند تا با بافت اجتماعی پر جنب و جوش این کشور ادغام شوند و به آن کمک کنند. این محیط فراگیر فرصت­هایی برای رشد شخصی و حرفه­ ای افراد ایجاد می­ کند و به آنها اجازه می ­دهد در محیط جدید خود شکوفا شوند.

Risa-group-job-opportunity-4 (1)

عوامل موثر بر تصمیم مهاجرت به سوئد

در حالی که جذابیت سوئد غیرقابل انکار است، عواملی وجود دارد که باید افراد قبل از شروع مهاجرت خود آنها را در نظر بگیرید. این عوامل شامل موارد زیر است:

زبان و ارتباطات

یادگیری زبان سوئدی برای ادغام عمیق تر در جامعه سوئد، یک عامل حیاتی به شمار می رود. در حالی که مهارت انگلیسی در تجارت و بخش‌های خاص کاربرد دارد، تسلط به زبان سوئدی طیف وسیع‌تری از فرصت‌های شغلی را برای شما فراهم و کمک می کند ارتباطات قوی‌تری با مردم محلی ایجاد ‌کنید. منابع متعددی برای کمک به یادگیری زبان سوئدی، از جمله دوره های زبان و برنامه های آنلاین وجود دارد.

محیط کار و فرصت ها

سوئد تقاضای زیادی برای متخصصان ماهر در بخش‌های متنوع دارد. بسته به صنایع مختلف، مهارت ها و صلاحیت های خاصی برای کارفرمایان و شرکت های سوئدی مورد توجه هستند. تحقیق در مورد روندهای شغلی فعلی و هماهنگ کردن مجموعه مهارت های فردی تان با این نیازها، قابلیت استخدام شدن شما را افزایش می دهد. یکی دیگر از جنبه های حیاتی یافتن کار در سوئد، شبکه سازی است. ایجاد ارتباط با متخصصان در حوزه کاری مرتبط، می تواند برای شما درهای بیشتری به روی فرصت های جدید باز کند و بینش های ارزشمندی را در مورد بازار کار ارائه دهد.

ملاحظات حقوقی و اداری

در فرایند مهاجرت، پیمایش فرایندهای قانونی و اداری مهاجرت امری حیاتی است. برای کار قانونی در سوئد، به ویزا و مجوز کار نیاز است. الزامات خاص بسته به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. اداره مهاجرت سوئد اطلاعات دقیق و مراحل درخواست را در وب سایت خود ارائه می دهد.

مجوزهای اقامت و مسیرهای دریافت شهروندی

شما با دریافت اجازه اقامت می توانید به طور قانونی در سوئد زندگی و کار کنید. انواع مختلفی از مجوزهای اقامت وجود دارد که هر کدام معیارها و شرایط خود را دارند. پس از اقامت در سوئد برای مدت معین و فراهم کردن الزامات آن، می توانید واجد شرایط شهروندی سوئد باشید.

با مشاوران ریسا گروپ تماس بگیرید

نگاهی دقیق به مشاغل پردرآمد

بخش بهداشت و درمان
جراحان و پزشکان:
حقوق جراحان و پزشکان از 88900 کرون تا 255000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
ارتودنتیست ها:
حقوق این متخصصان از 48000 کرون تا 138000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
پرستاران روانپزشکی و پرستاران متخصص:
نقش های بسیار مورد تقاضا با حقوق رقابتی در مهاجرت به سوئد است.
بخش حقوقی و مالی
قضات:
حقوق متخصصین قضاوت از 74700 کرون تا 214000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
وکلا:
حقوق وکلا در سوئد از 60500 کرون تا 173000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
مدیران ارشد مالی (CFOs):
حقوق این مدیران از 49800 کرون تا 143000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
فناوری و مهندسی
توسعه دهندگان نرم افزار و توسعه دهندگان سیستم:
تقاضای بالا و حقوق جذاب برای توسعه دهنده ها از عوامل مهم در به مهاجرت سوئد است.
معماران فناوری اطلاعات و تحلیلگران سیستم:
نقش های مهم متخصصین IT و تحلیلگران سیستم به همراه پتانسیل درآمدی بالا، فرصت‌های خوبی برای مهاجرت در صنعت فناوری به سوئد دارند.
رهبران شرکتی
مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل):
حقوق مدیران ارشد اجرایی(مدیران عامل) از 53400 کرون تا 153000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
مدیران بانک:
حقوق مدیران بانکی از 56900 کرون تا 163000 کرون در زنجیره استخدام متغیر است.
Risa-group-job-opportunity-5

به طور خلاصه می توان گفت، سوئد ترکیبی قانع­ کننده از ثبات اقتصادی، کیفیت زندگی و فرصت­های حرفه­ای را ارائه می­ دهد. ابتکارات دولتی با هدف تقویت یک اقتصاد پایدار و فراگیر در مقایسه با سایر کشورها، سوئد را در موقعیت منحصر به­ فردی به ­عنوان یک رهبر در ایجاد تعادل بین رفاه و کار قرار داده است. برای مهاجران، سوئد فقط مکانی برای کار نیست، بلکه مکانی برای پیشرفت و شکوفایی فردی است.

فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کن

سؤالات متداول

افراد اغلب به دلیل استانداردهای بالای زندگی، سیستم رفاه اجتماعی قوی، مراقبت­های بهداشتی و پزشکی، آموزش عالی، تعادل بین کار و زندگی و فرهنگ پذیرا و فراگیر این کشور، مهاجرت به سوئد را انتخاب می­کنند. علاوه بر این، ثبات اقتصادی و بازار کار قوی، سوئد را به مقصدی جذاب برای متخصصان ماهر تبدیل می­کند.

اگرچه بسیاری از مشاغل پردرآمد، به­ویژه در شرکت­های چند ملیتی و صنعت فناوری، ممکن است به مهارت در زبان انگلیسی نیاز داشته باشند، یادگیری زبان سوئدی می­تواند به ­طور قابل توجهی چشم­انداز شغلی و ادغام شما با محیط کار و جامعه را افزایش دهد. بسیاری از کارفرمایان به مهارت­های زبانی و درک فرهنگی اهمیت می ­دهند.

بخش­های شغلی پردرآمد برای مهاجران در سوئد شامل بخش مراقبت­های بهداشتی (به ­ویژه پزشکان و پرستاران متخصص)، بخش فناوری اطلاعات و فناوری (توسعه­ دهندگان نرم افزار و معماران فناوری اطلاعات)، بخش مهندسی (مهندسین عمران، مکانیک و شیمی)، بخش امور مالی (CFOs و مدیران مالی) و بخش حرفه­ های مرتبط به امور حقوقی (وکلا و قضات) هستند.

برای دریافت اجازه کار در سوئد، به ­طور کلی نیاز دارید یک پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای سوئدی دریافت کنید تا فرآیند درخواست مجوز کار شما را آغاز کند. شما باید مدارکی مانند پاسپورت، قرارداد کاری و سایر مدارک مربوطه را ارائه دهید. اداره مهاجرت سوئد درخواست­ های متقاضیان را بررسی و در مورد آنها تصمیم­ گیری می­ کند که البته زمان رسیدگی هر درخواست ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

همه افرادی که اجازه کار در سوئد را دارند می­توانند تحصیلات تکمیل شده خود را که در کشور دیگری انجام شده است، ارزیابی کنند و اظهارنامه شناسایی دریافت کنند. شورای آموزش عالی سوئد (UHR) و سایر مقامات مربوطه مسئول ارزشیابی و تشخیص مدارک خارجی هستند. ممکن است لازم باشد گواهینامه و ریز نمرات آموزشی خود را برای ارزیابی ارسال کنید. در حرفه­ هایی مانند مراقبت­ های بهداشتی و مهندسی، ممکن است نیاز به دریافت گواهینامه ­ها یا مجوزهای اضافی نیز داشته باشید.

منابع متعددی برای یافتن موقعیت­های کاری در سوئد در دسترس هستند، از جمله خدمات استخدام عمومی سوئد (Arbetsförmedlingen)، پورتال­های شغلی مانند LinkedIn و Indeed، و سازمان­های مختلف حمایتی که وجود دارند تا به مهاجران در جستجوی شغل، دوره­های آموزش زبان و ادغام در جامعه سوئد راهنمایی و کمک ارائه ­دهند.

دستمزدها بر اساس صنعت، نقش و سطح تجربه فرد بسیار متفاوت است. به ­عنوان مثال، پزشکان می­توانند بین 88900 کرون تا 255000 کرون در ماه درآمد داشته باشند، در حالی­که توسعه ­دهندگان نرم ­افزار معمولاً بین 48000 کرون تا 138000 کرون در ماه درآمد دارند. مدیران ارشد مانند مدیران عامل و مدیران ارشد مالی می­توانند بیش از 150000 کرون در ماه کسب درآمد داشته باشند.

در حالی­که هزینه زندگی در سوئد به­ خصوص در شهرهای بزرگ مانند استکهلم و گوتنبرگ نسبتاً بالا است، مشاغل پردرآمد اغلب حقوقی متناسب با این هزینه­ ها ارائه می­ دهند. علاوه­ براین، برنامه­ های جامع رفاه اجتماعی سوئد می­تواند برخی از هزینه­ های مربوط به مراقبت­های بهداشتی، آموزشی و مراقبت از کودکان را نیز جبران کند.

بله، سوئد اجازه الحاق خانواده را برای مهاجرت کاری صادر می­کند. در صورت دریافت مجوز کار، همسر یا شریک زندگی و فرزندان شما نیز می­توانند برای اجازه اقامت درخواست دهند. آنها هم­چنین ممکن است بتوانند حق کار و تحصیل در سوئد را نیز دریافت کنند.

فرهنگ کار سوئدی بر تعادل بین کار و زندگی، با ساعات کاری استاندارد، سیاست­های مرخصی سخاوتمندانه و مزایای مرخصی والدین تأکید دارد. محل کار اغلب دارای ساختارهای سازمانی مسطح، ارتباطات باز و محیط مشارکتی هستند.

Risa-group-job-opportunity-6

دفاتر ریسا گروپ

شرکت ریسا گروپ در کشور سوئد به ثبت رسیده و در تهران و آمریکا هم شعب رسمی دارد.
برای آغاز مسیر مهاجرتی خود همین حالا با ما تماس بگیرید تا به‌صورت رایگان مشاوره اولیه را دریافت نمایید.

دفتر آمریکا

23232Peralta Dr, Laguna Hills, CA 92653
USA
شماره ثبت دفتر آمریکا: 202250610906

دفتر سوئد

Ostra Hamngatan 17, 41110 Gothenburg, Sweden
شماره ثبت شرکت در سوئد: 59310-7203

دفتر تهران

تهران، سعادت‌آباد، میدان کاج به سمت سرو غربی، بعد از کوچه مروارید، پلاک 35، طبقه 2، واحد 11 TEL: +9821-26748096 / 26764679