تحصیل علوم پزشکی در رومانی

تحصیل علوم پزشکی در رومانی

یکی از مجموعه رشته‌های جذاب در کشور رومانی علوم پزشکی است و رومانی را به مقصدی محبوب برای دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل در رشته‌های مختلف علوم پزشکی هستند، تبدیل می‌کند. سیستم آموزشی با کیفیت، شهریه‌های مقرون به صرفه و تجربه فرهنگی غنی که کشور رومانی دارد این کشور را به گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده است.

Risa-Group-Medical-Science-1

سیستم آموزش پزشکی رومانی

سیستم آموزش پزشکی رومانی به داشتن برنامه درسی جامع، اساتید مجرب و امکانات مدرن شهرت دارد. این کشور از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) پیروی و تضمین می‌کند که مدارک تحصیلی اخذ شده در این کشور در سراسر اروپا و فراتر از آن به رسمیت شناخته می‌شود.

Risa-Group-Medical-Science-2

مزایای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در رومانی

دانشجویان علوم پزشکی در رومانی در زمان تحصیل مانند بیشتر دانشگاه‌های معتبر جهان، از ترکیبی از دانش نظری و تجربه عملی بهره می‌برند. دانشگاه‌های پزشکی رومانی به دلیل استانداردهای علمی دقیق و آموزش‌های عملی خود زبان زد هستند و دانشجویان را برای مشاغل موفق در حرفه‌های مرتبط به مراقبت‌های بهداشتی آماده می‌کنند.

Risa-group-Study-in-romainia-3

تحصیل رشته دندانپزشکی در رومانی

برنامه‌های رشته دندانپزشکی در رومانی برای ارائه دانش عمیق و مهارت‌های عملی در مراقبت از دندان برای دانشجویان طراحی شده است. برنامه درسی این رشته شامل دوره‌هایی در زمینه بهداشت دهان، جراحی دندان و مراقبت از بیمار است که تضمین می‌کند فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی به خوبی برای ورود به این حرفه مجهز باشند.

Risa-Group-Medical-Science-3

تحصیل رشته پزشکی در رومانی

برنامه درسی دانشجویان رشته پزشکی در رومانی طیف وسیعی از موضوعات، از علوم پایه پزشکی تا آموزش‌های بالینی را پوشش می‌دهد. دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی از جمله داخلی، جراحی و اطفال تحت راهنمایی متخصصان پزشکی مجرب آموزش می‌بینند.

Risa-Group-Medical-Science-4

تحصیل رشته داروسازی در رومانی

آموزش داروسازی در رومانی بر مطالعه علوم دارویی از جمله توسعه دارو، فارماکولوژی و مشاوره بیمار متمرکز است. این دوره های آموزشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که داروسازان بسیار ماهر پرورش دهند که قادر به کمک به سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان باشند.

Risa-Group-Medical-Science-5

تحصیل رشته فیزیوتراپی در رومانی

برنامه‌های فیزیوتراپی در رومانی بر توسعه مهارت‌های عملی در فیزیوتراپی و توانبخشی تاکید دارد. دانشجویان تکنیک‌هایی را برای درمان و پیشگیری از آسیب‌ها، بهبود تحرک و افزایش کیفیت زندگی بیماران یاد می‌گیرند.

اطلاعات پذیرش رشته‌‌ فیزیوتراپی
دانشگاه‌های ارائه دهنده دانشگاه مورد تایید شهر یاش
زبان تحصیل انگلیسی
طول تحصیل 3 سال
زمان پرداخت شهریه بعد از اعلام نتیجه و قبل از اقدام جهت ویزا
اجاره خوابگاه ماهانه از 50 یورو
نحوه پذیرش معدل ( ترجیحا بالای ۱۲) + نمره زبان ( مدارک زبان معتبر معادل آیلتس ۶ - سطح B2)
بازه اقدامات فوریه 2024 الی جولای 2024
اپلیکیشن فی رایگان
Risa-Group-Medical-Science-14

امکان پذیرش مستقیم و بدون آزمون ورودی رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی در رومانی وجود دارد.

برای تحصیل در رومانی شرایط و محدودیت سنی وجود ندارد.

امکان اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در رومانی بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است.

دانشگاه‌های رومانی مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

اخذ پذیرش تحصیلی رومانی و ویزای مولتی شنگن امکان پذیر است.

دانشجویان پس پایان تحصیلات در رومانی، امکان اقدام جهت اقامت دائم پس از تحصیل را دارند.

دانشجویان در رومانی امکان کار در حین تحصیل را دارند.

برای اخذ ویزای تحصیلی افرادی که زودتر اقدام کنند شانس پذیرش بیشتری خواهند داشت.

چنانچه افرادی که معدل پایینی داشته باشند، سطح زبان انگلیسی قابل قبولی نداشته باشند و یا به هر دلیلی موفق نشوند به کورس اصلی دانشگاه که به زبان انگلیسی تدریس می شود، وارد شوند، در صورت گذراندن یک سال کالج پریمدیکال رومانیایی، می‌توانند سال بعد وارد رشته های علوم پزشکی به زبان رومانیایی شوند.

برترین دانشگاه های پزشکی در رومانی

برخی از دانشگاه‌های پزشکی پیشرو در رومانی عبارتند از: دانشگاه پزشکی و داروسازی بخارست دانشگاه پزشکی ایولیو هاتیگان و داروسازی کلوژ-ناپوکا و دانشگاه پزشکی و داروسازی گریگور تی پوپا یاشی.

Risa-Group-Medical-Science-6

شرایط پذیرش رشته های پزشکی در رومانی

شرایط پذیرش رشته‌های پزشکی در رومانی شامل دارا بودن دیپلم دبیرستان، مدرک مهارت زبان انگلیسی است. معیارهای خاص ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشد، بنابراین بررسی الزامات هر دانشگاه و موسسه آموزشی ضروری است.

اطلاعات پذیرش رشته‌‌ دندانپزشکی، پزشکی و داروسازی
دانشگاه‌های ارائه دهنده تمامی دانشگاه های مورد تایید
زبان تحصیل انگلیسی، رومانیایی ، فرانسوی
طول تحصیل دندانپزشکی 6 سال
پزشکی 6 سال
داروسازی 5 سال
زمان پرداخت شهریه بعد از اعلام نتیجه و قبل از اقدام جهت ویزا
اجاره خوابگاه ماهانه از 50 یورو
نحوه پذیرش معدل ( ترجیحا بالای ۱۲) + نمره زبان ( مدارک زبان معتبر معادل آیلتس ۶ - سطح B2)
بازه اقدامات فوریه 2024 الی جولای 2024
اپلیکیشن فی رایگان
Risa-Group-Medical-Science-15

برای اخذ ویزای تحصیلی افرادی که زودتر اقدام کنند شانس پذیرش بیشتری خواهند داشت.

چنانچه افرادی که معدل پایینی داشته باشند، سطح زبان انگلیسی قابل قبولی ندارند و یا به هر دلیلی موفق نشوند به کورس اصلی دانشگاه که به زبان انگلیسی تدریس می شود، وارد شوند، در صورت گذراندن یک سال کالج پریمدیکال رومانیایی، می‌توانند سال بعد وارد رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا رومانیایی شوند.

با مشاوران ریسا گروپ تماس بگیرید

هزینه تحصیل در علوم پزشکی در رومانی

تحصیل در رومانی در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی مقرون به صرفه است. هزینه‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی از 3500 یورو تا 8000 یورو در سال متغیر است و هزینه زندگی نسبتاً پایین است و از نظر اقتصادی گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از دانشجویان است.

Risa-Group-Medical-Science-7

بورسیه ها و کمک هزینه های مالی

بورسیه‌های مختلف و گزینه‌های کمک مالی برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. اینها ممکن است توسط دولت رومانی، دانشگاه‌ها یا سازمان‌های خصوصی ارائه شوند و به کاهش بار مالی بر روی دانشجویان کمک کنند.

Risa-group-Study-in-romainia-8

زندگی در رومانی به عنوان یک دانشجوی پزشکی

رومانی محیطی پر جنب و جوش و دلپذیر را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. هزینه زندگی معقول است و دانشجویان می‌توانند با دسترسی به امکانات مدرن، تجربیات فرهنگی متنوع و میراث تاریخی غنی از استاندارد زندگی بالایی برخوردار شوند.

Risa-Group-Medical-Science-8

فرهنگ و جامعه رومانی

رومانی دارای میراث فرهنگی غنی با تأثیر از دوره‌های مختلف تاریخی است. دانشجویان می‌توانند قلعه‌های قرون وسطایی، شهرهای زیبا و پر جنب و جوش را در حین تجربه مهمان‌نوازی و غذاهای سنتی رومانیایی کاوش کنند.

Risa-Group-Romanian-Colleges-2

برنامه ها و الزامات زبان

بسیاری از دوره های تحصیل رشته‌های علوم پزشکی در رومانی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس هستند. با این حال، یادگیری زبان رومانیایی می‌تواند تجربه کلی تحصیل و زندگی در رومانی را ارتقاء دهد و تعامل بهتر با بیماران را در طول آموزش بالینی تسهیل کند.

Risa-Group-Medical-Science-9

آموزش بالینی و کارآموزی

تجربه عملی بخش مهمی از آموزش پزشکی در رومانی است. دانشجویان پس از گذراندن دوره پیش بالینی که واحدهای دروس تئوری مانند زیست‌شناسی، بیوشیمی، بیوفیزیک، آناتومی، بافت‌شناسی و سایر دروس پیش‌نیاز در طول سه سال، وارد دوره عملی بالینی می‌شوند و در آموزش‌های بالینی و کارآموزی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها شرکت می‌کنند و تجربه عملی را زیر نظر متخصصان مجرب مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به دست می‌آورند که دوره بالینی نیز سه سال به طول می‌انجامد.

Risa-Group-Medical-Science-10

فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کن

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی در کشور رومانی دارای چشم‌اندازهای شغلی عالی هستند. آنها می‌توانند با گرفتن تخصص در رشته‌های مختلف پزشکی مسیر آموزش حرفه‌ای خود را دنبال کنند، در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار کنند یا به تحقیق بپردازند. مدارک تحصیلی پزشکی رومانیایی در سراسر اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می‌شود.

Risa-Group-Medical-Science-11

خدمات ویزای تحصیلی ریساگروپ

ریساگروپ در تمامی مراحل فرآیند درخواست تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی در رومانی همراه شما است. ریساگروپ طیف وسیعی از خدمات، از جمله مشاوره انتخاب رشته و دانشگاه مناسب، ارسال درخواست و پشتیبانی ویزا به دانشجویان متقاضی ارائه می‌دهد.

Risa-Group-Medical-Science-12

با مشاوران ریسا گروپ تماس بگیرید

ریساگروپ در دریافت ویزای تحصیلی چگونه کمک می‌کند؟

اخذ ویزای تحصیلی یک مرحله حیاتی و مهم برای دانشجویان بین‌المللی است. ریساگروپ با ارائه کمک‌های تخصصی در تهیه درخواست‌های ویزا به شما اطمینان می‌دهدکه فرایند به صورت دقیق انجام شود و تمامی مدارک موردنیاز هر رشته تحصیلی مورد درخواست به دانشگاه مقصد ارسال گردد و دانشجویان را در کل فرآیند راهنمایی می‌کند تا از انتقال روان آنها و شروع دوره تحصیلی‌شان به راحتی و با آسودگی خاطر اطمینان حاصل کند.

با تحصیل در رشته علوم پزشکی در رومانی می‌توانید از مزایای متعدد از جمله آموزش با کیفیت بالا، هزینه‌های مقرون به صرفه و تجربیات فرهنگی متنوع برخوردار شوید. با پشتیبانی تیم ریساگروپ، دانشجویان می‌توانند روند درخواست خود را به صورت دقیق و مطمئن طی کنند و جایگاه خود را در دوره‌های آموزشی برتر پزشکی تضمین کنند و راه خود را برای یک حرفه موفق در مشاغل علوم پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی هموار کنند.

ریساگروپ صفر تا صد فرآیند درخواست اخذ ویزا تحصیلی شما را  انجام می‌دهد تا مطمئن باشید که همه الزامات موردنیاز اپلای تحصیلی شما برآورده شده است.

Risa-Group-Medical-Science-13

فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کن

سؤالات متداول

برای درخواست برنامه های آموزش پزشکی در رومانی، معمولاً به موارد زیر نیاز دارید:

  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن.
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی (در صورتی که برنامه به زبان انگلیسی تدریس شود).
  • قبولی در آزمون های ورودی که ممکن است شامل تست های زیست شناسی و شیمی باشد.
  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده، ریز نمرات و سایر مدارک مورد نیاز.
  • برخی از دانشگاه ها ممکن است به انگیزه نامه و توصیه نامه نیاز داشته باشند.

هزینه تحصیل برای علوم پزشکی در رومانی بسته به دانشگاه و برنامه متفاوت است. به طور متوسط، شهریه سالانه بین 5000 تا 7500 یورو برای دانشجویان بین‌المللی متغیر است و هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین‌تر است.

بله، بورسیه‌ها و گزینه‌های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. اینها ممکن است توسط دولت رومانی، دانشگاه ها یا سازمان های خصوصی ارائه شوند. بورسیه ها می توانند به پوشش هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی یا هر دو کمک کنند.

علوم پزشکی در رومانی با استفاده از ترکیبی از ارائه‌ها، سمینارها، کار آزمایشگاهی و آموزش بالینی تدریس می شود. برنامه درسی برای ایجاد یک پایه نظری قوی همراه با تجربه عملی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها طراحی شده است.

بله، مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های معتبر رومانیایی در سراسر اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان به رسمیت شناخته می‌شود. فارغ التحصیلان مشروط بر اینکه شرایط خاص مجوز و زبان کشوری را که قصد دارند در آنجا فعالیت کنند، داشته باشند می توانند در سایر کشورهای اروپایی کار کنند.

طول دوره های تحصیل پزشکی در رومانی بر اساس رشته متفاوت است:

  • پزشکی: 6 سال
  • دندانپزشکی: 6 سال
  • داروسازی: 5 سال
  • فیزیوتراپی: 3-4 سال

هزینه زندگی در رومانی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتاً پایین است، اما بسته به  انتخاب شهر و سبک زندگی، دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند که حدود 300 تا 600 یورو در ماه برای اقامت، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه‌ها صرف کنند.

در حالی که بسیاری از برنامه‌های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، اما یادگیری زبان رومانیایی می‌تواند مفید باشد؛ به ویژه برای آموزش بالینی و تعامل با بیماران. برخی از دانشگاه‌ها دوره‌های زبان رومانیایی را برای کمک به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی در رومانی دارای چشم‌انداز شغلی عالی هستند. آنها می‌توانند تخصص بگیرند، در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کار کنند، کار تحقیقاتی انجام دهند و یا سمت‌های تدریس بر عهده بگیرند. مدارک تحصیلی پزشکی رومانی در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است و به فارغ‌التحصیلان این امکان را می‌دهد تا فرصت‌هایی عالی را در سراسر جهان دنبال کنند.

برای درخواست ویزای تحصیلی باید:

  • نامه پذیرش را از یک دانشگاه رومانیایی دریافت کنید.
  • مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت معتبر، مدرک تمکن مالی و بیمه درمانی را تهیه کنید.
  • درخواست ویزا را به کنسولگری یا سفارت رومانی در کشور خود ارسال کنید.
  • در صورت نیاز در مصاحبه ویزا شرکت کنید.

برخی از دانشگاه‌های رومانی برای پذیرش در رشته‌های پزشکی نیاز به آزمون ورودی ندارند. برخی دیگر آزمون‌های ورودی برگزار می کنند و این امتحانات معمولاً موضوعاتی مانند زیست‌شناسی و شیمی را پوشش می‌دهند اما الزامات و قالب‌های خاص بسته به دانشگاه متفاوت است، بنابراین بررسی جزئیات ارائه شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزشی که برای آن درخواست می‌دهید، ضروری است.

Risa-Group-Romanian-Colleges-12

دفاتر ریسا گروپ

شرکت ریسا گروپ در کشور سوئد به ثبت رسیده و در تهران و آمریکا هم شعب رسمی دارد.
برای آغاز مسیر مهاجرتی خود همین حالا با ما تماس بگیرید تا به‌صورت رایگان مشاوره اولیه را دریافت نمایید.

دفتر آمریکا

23232Peralta Dr, Laguna Hills, CA 92653
USA
شماره ثبت دفتر آمریکا: 202250610906

دفتر سوئد

Ostra Hamngatan 17, 41110 Gothenburg, Sweden
شماره ثبت شرکت در سوئد: 59310-7203

دفتر تهران

تهران، سعادت‌آباد، میدان کاج به سمت سرو غربی، بعد از کوچه مروارید، پلاک 35، طبقه 2، واحد 11 TEL: +9821-26748096 / 26764679