مهاجرت کادر درمان به سوئد

مهاجرت کادر درمان به سوئد

طی سال‌های اخیر که سوئد به عنوان یک قطب‌ مهاجرتی در مقابل  رشد جمعیتی خود، به دنبال جذب کادر درمان از کشورهای مختلف است؛ طیف وسیعی از کادر درمان ساکن ایران، تمایل دارند از این فرصت برای پیشرفت شغلی و ارتقا سطح زندگی خود استفاده کنند.آخرین آمار مهاجرت کادر درمان به سوئد که مربوط به سال ۲۰۲۰ است، نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از پزشکان و ۱۲ درصد از پرستاران این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند؛ سه دلیل اصلی جذب این ميزان کادر درمان در سوئد عبارت است از:

پیش بینی کمبود نیرو حوزه کادر درمان طی سال‌های آینده
پیری جمعیت و افزایش نیاز به نیروی درمان
توجه بالا و ریزبینانه به امور بهداشتی، درمانی و پزشکی

دست‌یابی به موقعیت‌های شغلی مطلوب و قابل رشد کادر درمان در سوئد، از جمله دلایلی است که پزشکان زیادی را ترغیب کرده است تا به این کشور مهاجرت کنند. البته دلایل دیگری نظیر اقامت اعضای خانواده، امکان تحصیل فرزندان از بدو ورود و تضمین موقعیت شغلی، به عنوان‌ عوامل محرک برای مهاجرت اعضای کادر درمان عمل می‌کند.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-1

مزایا و معایب سوئد برای مهاجرت کادر درمان

به طور کلی مهاجرت به کشورهای اروپایی در عین حال که می‌تواند سکویی برای ارتقا شغلی محسوب شود، معایبی به همراه دارد. بدیهی است که اگر قبل از مهاجرت به طور کامل با این مزایا و معایب آشنا شوید، می‌توانید اقدامات لازم را برای پیش‌برد اهداف خود در نظر بگیرید‌.

مزایای سوئد برای مهاجرت کادر درمان

وضعیت دشوار کار کادر درمان به لحاظ ساعت کاری، فعالیت جسمی و درگیری ذهنی بر کسی پوشیده نیست. در چنین شرایطی، افراد فعال در این حوزه تمایل دارند حقوق و امکاناتی متناسب با نوع فعالیت خود دریافت کنند. برخی از مزایای مهاجرت کادر درمان به سوئد عبارت است از:

سوئد با هدف برقراری عدالت زمانی میان اشتغال، خانواده، تحصیل و استراحت، ساعاتی ثابت را برای کار در نظر دارد.

کادر درمان مشغول به کار در سوئد به واسطه فعالیت حرفه‌ای و مبتنی بر تخصص روز، فرصت یادگیری عمیق و با کیفیت را دارند.

کار گروهی در سوئد به عنوان‌ مولفه‌ای برای ارتقا دانش و دستیابی به اهداف، به پیشرفت شما کمک‌های شایانی می‌کند‌.

سوئد به عنوان یکی از کشورهای اروپایی، حقوق مناسبی برای کادر درمان پرداخت می‌کند. این حقوق برای مشاغل مختلف کادر درمان متفاوت است. به طور مثال یک پزشک در سوئد ماهانه درآمدی معادل ۶ تا ۶.۵ هزار یورو دریافت می‌کند.

در صورتی که به عنوان کادر درمان به سوئد مهاجرت کنید، فرزندان شما می‌توانند مانند شهروندان این کشور به صورت رایگان تحصیل خود را پیش ببرند.

یکی از دغدغه های افراد برای مهاجرت به سوئد، دوری از خانواده است. در حالی که می‌توانید همراه با خود، همسر و فرزندانتان را به این کشور ببرید.

تحقیقات نشان می‌دهد نرخ جرم و جنایت در کشور سوئد بسیار کم است. این موضوع می‌تواند امنیت را در ابعاد مختلف زندگی شما تضمین کند.

مهاجرت کادر درمان به سوئد شما را با سطح جدیدی از خدمات و امکانات رو به رو می‌کند که تاثیر به سزایی در میزان تخصص شما می‌گذارد‌.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-2

معایب سوئد برای مهاجرت کادر درمان

تفاوت در سبک زندگی، آب و هوا، رفاه عمومی و سیاسیت‌های سوئد ممکن است پس از مهاجرت منجر به نتایجی شود که توقع آن را نداشته‌اید. برخی از این معایب را در ادامه توضیح می‌دهیم:

هزینه زندگی در سوئد مانند اجاره خانه، خرید روزانه و تحصیل نسبت به بسیاری از کشور‌ها زیاد است.

سیاست‌های اجرایی در کشور سوئد با هدف ارتقا خدمات رفاهی و درمانی در این کشور، متناسب با حقوق و شرایط افراد مالیاتی معادل ۳۰ درصد دریافت می‌کند.

قرارگیری سوئد در مناطق سردسیری می‌تواند برای افرادی که نسبت به سرما حساسیت دارند، همراه با مشکلاتی باشد‌‌. بهتر است گروه نام برده نقاط جنوبی این کشور را برای زندگی انتخاب کنند.

برخلاف راحتی برقراری ارتباط در ایران، مردم سوئد خون‌گرم نیستند و به همین واسطه فرآیند پیدا کردن دوست، همسایه و آشنا در این کشور زمان‌بر است.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-3

روش‌های مهاجرت کادر درمان به سوئد

در حالت کلی ۲ روش برای مهاجرت کادر درمان به سوئد وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. نکته مهم این است که مهاجرت کادر درمان به سوئد جهت اشتغال، ابتدا نیازمند مجوز کار در این کشور است که توسط اداره ملی بهداشت و رفاه سوئد پس از بررسی پرونده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

درخواست مستقیم به اداره ملی بهداشت و رفاه سوئد

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تحصیلات تکمیلی خود را به پایان رسانده‌اید، می‌توانید مدارک تحصیلی و شغلی خود را به زبان اصلی انگلیسی یا سوئدی ترجمه کنید و آن را به طور مستقیم برای اداره ملی بهداشت و رفاه سوئد بفرستید.

درخواست مجوز کار پس از گذراندن تحصیل در سوئد

طبق این روش باید قبل از درخواست مجوز، یک دوره تحصیلی تکمیلی را در سوئد پشت سر بگذارید. در واقع طبق این روش برای تحصیل در سوئد ویزا می‌گیرید و پس از اتمام آن اقدام به دریافت مجوز می‌کنید.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-4

مراحل درخواست مجوز برای مهاجران کادر درمان سوئد

برای اشتغال در حوزه درمان کشور سوئد، باید با طی کردن مراحل لازم مجوز کار در این کشور را دریافت کنید. در واقع این مجوز به عنوان پیش نیاز مراحل بعد محسوب می‌شود:

ترجمه رسمی مدارک به زبان انگلیسی یا سوئدی

درخواست برای ارزیابی مدارک تحصیلی توسط اداره بهداشت ملی سوئد

ارائه مدرک زبان برای نشان دادن میزان تسلط به زبان اصلی کشور

شرکت در دوره آموزش تکمیلی یا آزمون تایید صلاحیت و کارآموزی

ارسال درخواست صدور ویزا

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-5

شرایط مهاجرت کادر درمان به سوئد

کشور سوئد هم مانند سایر کشورها برای فرصت‌های شغلی موجود در حوزه کادر درمان شرایطی عمومی و سپس تخصصی در نظر می‌گیرد. در صورتی که بتوانید تمام این شرایط را با موفقیت سپری کنید، امکان اشتغال شما در این کشور فراهم می‌شود.

 شرایط عمومی مهاجرت کادر درمان به سوئد

تسلط به زبان سوئدی با حداقل سطح C1 که پس از ورود به خاک این کشور آموزش می‌بینید و داشتن ویزا و پاسپورت فعال از جمله شرایط عمومی لازم برای مهاجرت کادر درمان به این کشور است. لازم به ذکر است قبل از دریافت ویزا و معادل سازی مدارک، باید سوابق تحصیلی، کاری و تاییدیه‌های پزشکی خود را به این کشور بفرستید.

 شرایط اختصاصی مهاجرت کادر درمان به سوئد

بدیهی است که شغل شما باید یکی از مشاغل مورد نیاز سوئد در حوزه درمان باشد. از آنجایی‌که برای اشتغال در این کشور نیاز به سپری کردن دوره کارآموزی دارید، باید کارفرمایی آماده جذب و استخدام شما از کانال‌های معتبر و تایید شده از سوی کشور باشد. در نهایت با تایید دوران کارآموزی که در رشته‌های مختلف درمان بین ۳ تا ۹ ماه است می‌توانید مجوز شروع کار در سوئد را دریافت کنید.

مدارک لازم کادر درمان برای مهاجرت به سوئد

آماده سازی مدارک برای مهاجرت کادر درمان به سوئد، یکی از مراحلی است که باید بدون نقص انجام شود. شما می‌توانید برای انجام صحیح و بدون نگرانی این مرحله، از مشاوران ریسا‌گروپ کمک بگیرید. برخی از این مدارک عبارتند از:

شرح
پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه انقضا
اطلاعات هویتی کامل شامل مشخصات فردی، شغلی، تحصیلی و تاییدیه‌های پزشکی
تکمیل فرم درخواست ویزا
مدرک دانشگاهی معتبر که بیانگر دوران تحصیلی عمومی و تخصصی شما باشد.
سوابق شغلی که نشانگر موقعیت‌های شغلی و مدت زمان فعالیت شما در آن حوزه است.
مدرک معادل سازی که ممکن است نیازمند گذراندن یک دوره تکمیلی در سوئد باشد.
مدرک دوره کارآموزی در سوئد که نتیجه ادامه کار در این کشور را تعیین می‌کند.
مدرک زبان که پس از حضور در این کشور با شرکت در کلاس‌های سوئدی قابل ارتقا است.
گواهی تمکن مالی که بیانگر رفع نیاز روزانه و پرداخت مالیات است.
مجوز فعالیت پزشکی
پیشنهاد کار توسط کارفرمایی ساکن در سوئد
توصیه نامه از جانب کارفرما یا همکاران قدیمی که مهارت و اعتبار شما را به نمایش می‌گذارد.
Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-6

رشته‌های کادر درمان مورد نیاز سوئد

همانطور که مشخص است کشور سوئد با هدف رفع نیاز کشور، در شاخه‌هایی مشخص از کادر درمان جذب نیرو را انجام می‌دهد. در حال حاضر این رشته‌ها شامل موارد زیر است:
پزشکی
دندان پزشکی
داروسازی
فیزیوتراپی
رادیولوژی
بینایی سنجی
شنوایی سنجی
مامایی
پرستاری
هوشبری
علوم آزمایشگاهی
Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-7

درآمد کادر درمان در سوئد

درآمد کادر درمان در سوئد به مواردی مانند ميزان سوابق کاری، رشته تحصیلی، شرح وظایف، فضای کاری و حتی شهری که در آن مشغول به کار هستند بستگی دارد. این حقوق در کم‌ترین حالت معادل ۲۷.۵۱۲ کرون در ماه و در میانگین بالاترین حقوق برابر با ۷۵.۸۴۰ کرون ماهانه است.

مهاجرت کادر درمان تحت عنوان پزشک‌ به سوئد، بر حسب میزان تخصص، درآمد متفاوتی را به ارمغان می‌آورد. این درآمد ماهانه برای پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص به ترتیب معادل 44,000، 61,000 و 74,000 کرون است. لازم به ذکر است که این حقوق حاصل 40 ساعت کار در هفته است.

افزایش جمعیت کشور سوئد از یک سو و نیاز به نگهداری از سالمندان از طرفی دیگر، این کشور را به یکی از بهترین شرایط کاری برای پرستاران تبدیل کرده است. از سال 2024 حقوق پرستاران به صورت ساعتی و معادل 36.6 دلار محاسبه می‌شود.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-8

شرایط زندگی در سوئد برای مهاجران کادر درمان

آینده یکی از دغدغه‌هایی است که همواره روی تصمیم گیری‌های افراد تاثیر می‌گذارد. ممکن است به عنوان شخصی فعال در حوزه درمان بخواهید نسبت به شرایط زندگی در سوئد مطلع شوید که در ادامه به آن می‌پردازیم:
risa-group-home-icon

مسکن

دولت در این کشور مسئولیت اجاره یا خرید مسکن کادر درمان را برعهده ندارد. بنابراین باید متناسب با بودجه و شرایطی که دارید، منزلی مسکونی در این کشور اجاره کنید.

Risa-group-doctor-consultation

اشتغال

از آنجایی‌که کادر درمان با وجود درخواست فعال کارفرما به این کشور مهاجرت می‌کنند، از ابتدا می‌توانید مشغول به کار شوید. البته کیفیت و تخصص شما در دوران کارآموزی تضمین کننده ادامه مسیر شغلی‌تان است.

Risa-group-education

تحصیل

در صورتی که به عنوان کادر درمان به این کشور مهاجرت کرده باشید، روند ادامه تحصیل همسر یا فرزندان شما مانند شهروندان این کشور به صورت رایگان انجام می‌شود.

مشخص است که مهاجرت کادر درمان به سوئد هزینه‌های زیادی در پی دارد. برخی از مهم‌ترین این هزینه‌ها شامل دوره آموزشی زبان سوئدی، تایید مدارک، درخواست ویزا و بیمه سلامت خانوار است. اگر به دنبال بهینه سازی این قبیل هزینه‌ها هستید، ریسا‌گروپ آماده خدمت‌گزاری به شما است.

با مشاوران ریسا گروپ تماس بگیرید

روش اخذ اقامت دائم کادر درمان به سوئد

برای اقدام به اقامت دائم در سوئد باید از شرایط عمومی نظیر تسلط به زبان سوئدی، حداقل طول اقامت، عدم سابقه کیفری و تمکن مالی برای زندگی در این کشور برخوردار باشید. در مقابل برخی شرایط تخصصی مانند اخذ مجوز معتبر، تایید مدارک و وجود کارفرمای فعال اهمیت ویژه‌ای در این موضوع دارد.

Risa-group-Migration-medical-staff-Sweden-9

فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کن

سؤالات متداول

نیاز کشور سوئد به کادر درمان در شاخه‌های مختلف منجر به جذب افرادی با تخصص پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، اتاق عمل و هوشبری شده است. در مقابل با افزایش سن جمعیت و تولد نوزادان نیاز به نیروی پرستار، ماما و متخصص زنان در این کشور رو به روز افزایش می‌یابد.

بله برای اخذ مجوز کار در این کشور، ابتدا باید زبان سوئدی را تا سطح C1 بیاموزید.

پس از اقامت کاری سوئد به عنوان کادر درمان، می‌توانید با تایید سطح زبان، ارائه مدارک شغلی، تحصیلی و در نهایت تمکن مالی برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنید.

بله، هنگام مهاجرت تحت عنوان کادر درمان می‌توانید همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه با خود به کشور میزبان ببرید.

دفاتر ریسا گروپ

شرکت ریسا گروپ در کشور سوئد به ثبت رسیده و در تهران و آمریکا هم شعب رسمی دارد.
برای آغاز مسیر مهاجرتی خود همین حالا با ما تماس بگیرید تا به‌صورت رایگان مشاوره اولیه را دریافت نمایید.

دفتر آمریکا

23232Peralta Dr, Laguna Hills, CA 92653
USA
شماره ثبت دفتر آمریکا: 202250610906

دفتر سوئد

Ostra Hamngatan 17, 41110 Gothenburg, Sweden
شماره ثبت شرکت در سوئد: 59310-7203

دفتر تهران

تهران، سعادت‌آباد، میدان کاج به سمت سرو غربی، بعد از کوچه مروارید، پلاک 35، طبقه 2، واحد 11 TEL: +9821-26748096 / 26764679